FANDOM

2800.jpg ismeretlen, földmérők munkában

A készítés helyeSzerkesztés

ismeretlen, földmérők munkában

A készítés idejeSzerkesztés

1910 körül a Fortepan szerint. Valószínűbb a századforduló környéke.

LeírásSzerkesztés

Akkoriban a Földmérők még urak voltak. Külön ember vitte a napernyőt, és fogta amíg a Mérnök Úr mért. Még a mérődrótot tartó segédmunkás is kidüllesztett mellkassal áll ott. Akkoriban 6-7 ember alkotott egy mérőcsoportot. Azok voltak a szép idők. A mérnök másod- vagy harmadmagával leutazott egy kis faluba, ott volt egész nyáron, amíg lehetett mérni. Hol a papnál, hol a falu elöljárójánál, hol a doktor úrnál ebédelt, vacsorázott. Helyben alkalmazta a többi munkást, akinek volt helyismerete és mindenkit ismert a faluban. És szépen méricskélt. Utána télen bent ült és dolgozta fel a mérését és számolt, meg számolt. És lehet, hogy akkor derült ki, hogy valamit elcseszett,és kezdhette tavasszal a pótmérést. Manapság max két fő megy ki mérni, de létezik már egyemberes technológia is. Persze ez utóbbi Magyarországon nem működik, mert a műszert nem lehet otthagyni felügyelet nélkül, mert ellopják.

A kép az 1800-as évek végén, századfordulón készülhetett.

Egyébként a képen figuráns hölgy tartja az erős napsugárzás ellen a müszer ernyőt a topográfiai térképező asztal fölé. Az asztalon jól kivehető a távcsöves vonalzó mely segitségével katonai illetve topográfiai szelvényeket a terepen lehetett megrajzolni.A jobbszélső kalapot viselő segéderő jelző zászlót tart a kezében és a mérnök kulacsát fogja, melyet a vállán átvetett. A csizmát viselő, fehét galléros mérnök, vár a jelre a kereső távcsövel a kezében. Valószinüleg a figuráns a kitűző ruddal úton van az egyik tájékozó irány felé. A hölgy mellett balra álló figuráns -elegáns tartásából következtetve, lehet, hogy az első figuráns- 50 méteres mezei acélszalagot tart a karján. A szallaghoz tartozó acél szögkészletet nem látni. Tőle balra fekete kabátban álló figuráns fedett terepen használatos jelzőzászlóval magasitott kitűzőrudat, jelet tart. A földre fektetve valószinüleg az a pont, jelzőtáblával, rajta pontszámmal látható amin éppen az álláspont van.

Forrás:Index fórum: FortePan megfejtések.

Fortepan fotóSzerkesztés

Lásd mégSzerkesztés

Kapcsolódó kép: Nincs

Wikia hálózat

Véletlen wiki